Uitgebreide OPNIEUW!-verzendinformatie
OPNIEUW!-leveringen worden gedaan door pakketdienst PostNL, Koopman, Transmission of door onze eigen servicemedewerkers. Desgewenst monteren wij de bestelde artikelen in onze werkplaats en leveren ze op afspraak bij je af.
Hoeveel verzendkosten betaal je?
Bij orderbedragen hoger dan € 500,00 excl. BTW worden geen bezorgkosten gerekend. Voor bestellingen onder de € 500,00 excl. BTW betaal je € 27,50 excl. BTW bezorgkosten. Indien je meubilair besteld, dat je ook gemonteerd wilt hebben op locatie, dan wordt hier een meerprijs voor berekend. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van het te monteren product.
Orderbedrag (excl. BTW) | Verzendkosten Nederland | Verzendkosten België |
< € 500 | € 17,50 op zendingen via de post
€ 27,50* |
€ 42,50 |
> € 500 | Gratis | Gratis |
* Waddeneilanden
Voor de Waddeneilanden hanteren wij een toeslag van € 11,25 op de verzendprijs.
Montagekosten
Ons meubilair wordt gemonteerd en op afspraak geleverd. Het product wordt dan door onze mensen in onze werkplaats in elkaar gezet. Onze afdeling planning neemt contact met je op over de gewenste leverdag en levertijd. We komen dan bij je langs om het product gemonteerd af te leveren.
Levertijd
Het is bij OPNIEUW! van belang dat we snel handelen en snel je spullen klaar hebben. Wij streven naar een levertijd van 1 tot 3 weken. Deze levertijd is iets langer dan bij een lineair bedrijf. Dit komt doordat wij circulair werken, en daardoor afhankelijk zijn van de markt. Daarnaast zijn er veel handelingen die gedaan worden, voordat we onze refurbished producten kunnen aanbieden. Ons refurbished meubilair wordt grondig gereinigd met een zeer krachtige stoomstofzuiger. Vervolgens wordt er een mechaniek- en onderdelencontrole uitgevoerd, en een functietest van de instelmogelijkheden.
Indien gewenst wordt het meubilair gestoffeerd met een kleur naar keuze of wordt er maatwerk verricht. Het kan zijn dat er een langere levertijd geldt voor deze producten. Het is voor ons ondoenlijk om alle kleuren stoffering en samenstellingen op voorraad te hebben. Deze producten worden dan ook speciaal voor je bij de fabrikant besteld. Hierop zit over het algemeen een levertijd van 3 tot 4 weken en in overleg kunnen de producten direct vanaf de fabriek aan je worden geleverd. Enkele standaard uitvoeringen hebben we wel op voorraad. Houd bij maatwerk rekening met levertijden van 4 tot 6 weken.
Zeker weten of je gewenste product op voorraad is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of via 088 240 00 72.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Je kunt er vanuit gaan dat de gebruikte producten op onze site op voorraad zijn. Nieuwe producten kunnen we speciaal voor je laten configureren. Configureerbare producten zijn bijvoorbeeld bureaustoelen en bureaus, waarbij je zelf de kleur stof of bijvoorbeeld werkblad kunt kiezen. De meeste gangbare configuraties hebben we vaak wel op voorraad en kunnen we snel leveren. De standaardconfiguratie staat veelal vermeld bij het product en deze kunnen snel geleverd worden.
Word ik automatisch geïnformeerd wanneer de levertijden veranderen?
Wanneer een product onverhoopt niet op voorraad blijkt te zijn, dan zullen wij je zo spoedig mogelijk informeren en een indicatie geven van de nieuwe levertijd.
Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer bij je kunnen leveren. Wil je een product liever eerder ontvangen, neem dan contact op met ons via het contactformulier of via 088 240 00 72.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Op het moment van verzending ontvang je automatisch een Track and Trace nummer, indien de bestelling verstuurd is via PostNL. Op deze manier kun je precies zien wat de status van jouw bestelling is en waar het pakketje zich bevindt.
Wie levert mijn bestelling?
Standaard leveringen worden gedaan door onze eigen chauffeurs, en daarnaast ook door Koeriersdienst Koopman Transmission of PostNL. De bestellingen worden overdag geleverd op werkdagen, op het door jou aangegeven verzendadres. Mocht er niemand aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen, dan zal er opnieuw een leveringsdatum verstuurd worden via de mail. Bij een levering door Transmission of PostNL wordt de bestelling de volgende dag nog een keer aangeboden. Je ontvangt dan een briefje met daarop de reden waarom Koopman Transmission niet kon leveren en wanneer ze weer langs zullen komen.
Tip: Je kunt de bestelling ook op het werk laten afleveren. Dan weet je zeker dat je het snel ontvangt.
Kan ik een bezorgafspraak maken?
Voor kleinere leveringen (kleine producten) zijn we afhankelijk van de chauffeurroute van PostNL. Zij kiezen de meeste efficiënte route voor hun bezorging. Grotere producten zoals bureaustoelen en tafels kunnen op afspraak worden bezorgd. Neem hiervoor contact op met ons via het contactformulier of via 088 240 00 72.